රජීව් මෙනන් යනු ක්ෂේත්රයේ සුපිරි තරු යොදාගනිමින් තරගයට සිනමා නිර්මාණ කිරීමට කැමැති කෙනකු නොවෙයි. දහ නව වසරකට පසු ඔහු අධ්යක්ෂණයට පිවිසීම ම එයට සාක්ෂියකි. සර්වම් තාල මායම් දහ නව වසරකට පසු ඔහු දමිළ ප්රේක්ෂකයන්ට තිළිණ කරන සිනමා පටයයි.
රජීව්ගේ පියා මියයන විට ඔහුගේ මව ගතකළේ දිවියේ හතළිස් වැනි දශකයයි. සැමියාගේ වියෝවෙන් ඇය හඬා වැටුණේ නැත. දිනපතා ඇය රාගධාරී සංගීතය පුරුදු පුහුණු වූවාය. සියලු දුක්ඛ දෝමනස්සයන් ජය ගැනීමට රජීව්ගේ මවට උපකාරී වූයේ සංගීතයයි. ජනතාව ආනන්දනීය කිරීමට ආනන්දයෙන් ප්රඥාව කරා රැගෙන යාමට සංගීතය යොදා ගැනීමට මේ අත්දැකීම ඔහුට මූල් විය. සිනමා පටයට යම් තරමකට හත් වැනි සියවසේ ජීවත්වූ මහා කවියකු වූ නන්දනාර්ගේ ජීවිත කතාව ද ඇතුළත්ය.
කර්නාටක සංගීත කලාවේ උසස් කුලවන්තයන්වූ බ්රාහ්මණයන්ගේ ආධිපත්ය පැතිරෙන කාලයක දාලිත් නම් පහත් කුලයේ උපත ලද පීටර් ජොන්සන් නම් තරුණයා ම්රිදන්ගම් සංගීත භාණ්ඩය හැදෑරීමට කුලවතුන්ගේ අබියසට පැමිණෙන්නේය. සංගීතය කේන්ද්රගත විෂය වුවද කුලබේදය, බ්රාහ්මණ මිථ්යා මතවල කටුකත්වය සමඟ ප්රේක්ෂකයන්ට සිනමා පටය වින්දනය කිරීමට සිදුවේ.
මහා කවි නන්දනාර් පීටර් ජොන්සන් මෙන් පහත් පාන්තික දාලිත් ගෝත්රික පරපුරෙන් පැවත එන්නෙකි. සත්ව සම්වලින් සංගීත භාණ්ඩ නිමවන පවුලක සාමාජිකයකුවු ඔහු ශිව බැතිමතකු වූ අතර තිරුපන්කර්වල ශිවලෝකනාදර් කෝවිලට පිවිසීමට සිහින මවන්නේය. තිර රචකයා සහ අධ්යක්ෂවරයා වන රජීව් විමසන්නේ නන්දනාර් ඒ සිහිනය සැබෑකරගත්තා නම් කර්නාටික ලෝකයට පිවිසීමට පීටර් ජොන්සන්ට නොහැකි ඇයිද කියාය. එදා මහා කවි නන්දනාර් මෙන්ම මෙදා පීටර් ද ස්පර්ශ කිරීමට පවා සුදුසු නැති දාලිත් ගෝත්රිකව උපත ලැබුවද කුල මානයෙන් උදම් වුණු බ්රාහ්මනයන්ගේ මානය බිඳ දමා සිය ආධිපත්ය විහිදුවන්නේය.
රජීව් සංගීත භාණ්ඩ රැසක් තිබුණ ද ම්රිදන්ගම් තෝරා ගත්තේ ඒ හා බැඳි රස කතා ඇති නිසාය. එළදෙනකුගේ හෝ මී ගව දෙනකුගේ හෝ එළු දෙනකුගේ සමෙන් (විශේෂයෙන් යොදා ගන්නේ ගැහැනු සතුන්ගේ සමයි) සදන ම්රිදන්ගම් සංගීත භාණ්ඩය තන්ජේවුර්වල පදිංචි දාලිත් ගෝත්රිකයන් විසින් විශාල වශයෙන් නිර්මාණය කරන්නකි. සංගීතඥයකුට මාස තුනකට වරක් භාණ්ඩයේ සම ඉවත් කර අලුත් සමක් දැමීමට සිදුවේ.
සිනමා පටයේ ප්රධාන චරිතය නිරූපණය කරන තිස් එක් හැවිරිදි ජී. වී. ප්රකාශ් කුමාර් නළුවකු, තනු නිර්මාපකයකු මෙන්ම ගායකයකු ද වෙයි. ප්රකාශ් චරිතයට කැප වූයේ විශාල කැපවීමක් කරමිනි. ඔහු ම්රිදන්ගම් සංගීත භාණ්ඩය ඉගෙනීම සඳහා පන්ති 40 කට සහභාගී විය.
සිනමා පටයට රංගනයෙන් දායකවූ සුමේශ් නාරායනන් (නන්දගෝපාල්), නෙදුමුදි වෙනු (වෙම්බු අයියර්), විනීත් (මානි), අපර්නා බාලමුරලි (සාරා) සියල්ලන්ම ම්රිදන්ගම් වාදන හැකියාව ඇති අයයි. සිනමා පටයේ සංගීතය රජීව්ගේ හිතමිතුරු සම්මානනීය සංගීතඥ ඒ. ආර්. රහමන් ගෙනි. මීට ගීත හයක් ඇතුළත්ය. සර්වම් තාල මායම් දමිළ සංගීතමය සිනමා පටය මේ දිනවල ලොව පුරා විචාරක ප්රේක්ෂක ආකර්ෂණය දිනා ගනිමින් තිරගතවෙයි.
චම්පිකා දීපානි රණසිංහ
සිළුමිණ